Same place, same date – a quarter of a century later

Wednesday May 25th, 2016

A particularly spectacular fundraiser took place at this years Oltiger-Määrt. Tobias Martin and Florence Brenzikofer, former volunteers for Fundación Pueblo, delighted both young and old with their homemade wooden Ferris wheel. The voluntary contributions of the Ferris wheel riders directly benefited the “weekly boarding with host families” program. During their volunteering time in northern Potosí Tobias and Florence contributed to the management of this program and now that they are back in Switzerland, through Tobias’s impressive carpentry, they both continue to support the children and rural women in Bolivia’s poor regions.

Eine besonders spektakuläre Spendenaktion gab es auf dem diesjährigen Oltiger-Määrt. Tobias Martin und Florence Brenzikofer sorgten mit einem selbstgebauten Holzriesenrad für Spass für Gross und Klein. Auch nach ihrer Freiwilligenzeit in Bolivien engagieren sich die beiden – nun wieder in der Schweiz - für die Programme der Fundación Pueblo. So gingen die freiwilligen Beiträge der Mitfahrer auf dem Holzriesenrad an die „Schülerpension in Gastfamilien“, die die beiden im Norden von Potosí persönlich mit gestalten konnten. Dadurch kommt Tobias eindrucksvolle eidgenössische Handwerkskunst auch jetzt noch den Kindern und Landfrauen in Boliviens Armutsregionen zugute.

 

 

Fundación Pueblo 2024, La Paz.
All content is licensed under Creative Commons CC BY 4.0.